>

събота, 28 октомври 2017 г.

Sudocrem / Судокрем

Здравейте,

В началото на пролетта бях споделил в Инстаграм, че екземата ми е с пълна сила и съм решил да пробвам нещо ново. Това ново за мен нещо беше Судокрем - именно с пост за него ще завърша тематичния, Eczema Awareness месец в блога.


Признавам, бях отчаян - екземата ми беше в ужасна и остра фаза, като просто търсих всичко, което можеше да ми помогне. Бях ползвал кортикостероиди само седмици преди това и не беше препоръчително да се връщам към тях отново толкова скоро.. както казах, беше ужасен период, в който тя се появяваше и появяваше. Така реших да пробвам Судокрем - в Инстаграм страницата им бях виждал, че е подходящ за екзема, така че не губих нищо да опитам. Разбира се, открих го и чух за него изобщо, благодарение на Ана Сакони (отново!)

Идва в няколко размера, като аз взех най-малкия - и взех правилното решение. Судокрем представялява гъст, бял и маслен крем, който наподобява крем "Здраве", но е доста по-лек и топящ се. Това го прави страшно икономичен - една малка опаковка на мен ми стига за месеци редовно ползване.
Текстурата се топи върху кожата - минимално количество, масажирано върху проблемното място, оставя лек филм и маслено усещане. Ако прекалите с използваното количество и сложите повече, то със сигурност очаквайте наситен бял филм. Понякога аз търся този ефект, но за това ще разкажа по-долу.

Судокрем е продукт, който вероятно познават най-вече майките. Той е крем против подсичане и идеален при смяна на пелени, но далеч не се ограничава с това. Действа чудесно при акне, леки изгаряния, ожулвания,  леки порязвания, при ужилвания/ухапвания, при порязвания след бръснене и много други. Едно от основните неща, които той третира, е и екземата. Това беше причината изобщо да го купя и пробвам...

Всички тези възможни употреби, за които той помага, са възможни, благодарение на формулата на Судокрем, която не е променяна от 1931 г.
В съставът му са вложени много цинков оксид (на него се държи белияt цвят), ланолин и  антисептик, с локален обезболяващ и намаляващ дискомфорта ефект.
Има приятен лавандулов аромат  - ухае точно на етерично масло от нея, каквото съдържа.


И така, накратко, Судкрем е антисептичен, омекотяващ, подпомагащ оздравяването на кожата крем, имащ антибактериални и антиммикотични свойства, с успокояващ дискомфорта ефект (сърбеж, зачервявания, болка..).
Заради изброените свойства, заедно с много восъци, които задържат влагъта и образуват зашитен филм, Судокрем е чудесен избор при екзема (и не само).

Как го използвам?
Лично аз нанасям на чиста, подсушена кожа, локално върху екземата. Използвам го само при наличие на проблем, а не постоянно. Обичам да слагам една идея в повече - искам да видя лек, бял филм. Изчаквам да попие, след което нанасям обичайния хидратиращ крем. Ще се зачудите защо го правя?

Още като качих снимката с крема в Инстаграм, някои от вас ме предупредиха, че може да изсуши кожата. Това се оказа вярно и много логично - Судокрем има подсушаващ ефект, като цинковия оксид прави точно това. За да не изсуши допълнително кожата ми, аз нанасям и допълнителен хидратиращ продукт над него.

Ефектите за мен бяха поразяващи - след седмица, острата фаза на екземата ми беше приключила. Казах  си - съвпадение. Да, ама не - този крем ме спасява вече половин година и не оставам без него, дори за миг! В момента, в който видя появяването на нови или обостряне - започвам да нанасям и за няколко дни проблема е решен.  С кортикостероиди ми се случвало да няма толкова добър ефект.. не казвам, че ги замества, обаче!!! Казвам, че на мен помага успешно. Намалява сърбежа, успокоява зачервяванията и омекотява (но и изсушава!).
Както казах, за няколко дни успокоява острата фаза и премахва екземите при мен. Не знам как го прави, не знам, но го прави!
Лично аз го използвам два пъти на ден - леко намазване локално сутрин и по-обилно вечер.  Това са моите предпочитания, иначе според производителите, може да го ползвате от три до пет пъти дневно.

Разбира се, недостатъци има. Вече казах единия - изсушава. Случвало ми се е да успокои и тушира екземата, но да направи зоната още по-суха и да я накара да се бели - до такава степен изсуши. Както вече казах, аз това го реших с механизма просто да нанасям хидратант отгоре. Така проблемът е решен.
Странното е, че го използвам и върху много суха кожа, пак в комбинация с хидратант - така той залючва влагата, помага на по-бързото обновяване и туширане на сухотата. И да, знам как звучи, че използвам продукт, който изсушава кожата, върху суха кожа, но да, той работи! Ако го имате във вкъщи, то знаете това.
Друг недостатък бих казал, че е мазен - не може да се лъжем. Ако екземите са върху дланите, абсурд да го сложа през деня. Затова винаги предпочитам да го нанасям вече.
Това лесно се решава с намирането на достатъчно поносимо количество за нанасяне - колкото по-малко, толкова по-бързо попива.

И извън темата с екземата, аз го използвам за още страшно много нещо. Ако леко се изгоря (имам навика да пипам горещи предмети, особено докато готвя), при напуквания на кожата, при ранички след бръснене, но най го обичам като локално средство срешу пъпчици. Работи много добре и бързо. Макар да е мазен и да не обичам да го слагам по лицето си, наистина прави чудеса - тушира пъпчиците, възпалението и за ден-два те са успокоени на максимум.

Определено е продукт, който смятам, че всеки трябва да има в къщата си. Аз, както казах, вече не оставам без него, а life-changing impact-ът му, колкото и гръмко да звучи, е факт.
Предлага се в три размера - малък (60 гр. на цена около 5 лв, който аз купувам), среден (125 гр. за около 9-10 лв.) и голям (400 гр. за около 20 лв.).
Както казах, всеки трябва да има едно такова нещичко вкъщи и се радвам, че го открих, защото за мен направи чудеса!

С този пост поставям и финала на тематичния месец тук, като искам да благодаря на всеки един от вас който беше с мен и блога през октомври (и не само)!

Няма коментари:

Публикуване на коментар