>

петък, 27 януари 2017 г.

Porsche Design The Essence / EDT

Здравейте,

Преди да започна това ревю, една визуална игра - погледнете времето навън (но понеже вече е тъмно, по-скоро помислете какво беше) - ледено студено, снежно, но от облаците се подават топлите слънчеви лъчи, които носят душевна топлина. Визуализирахте го, нали? Сега си представете това в аромат.. за такъв ще ви разкажа в долните няколко реда.

Не обичам спортни аромати и такива, които носи всеки втори мъж и могат да се усетят навсякъде - казвал съм ви неведнъж. Често се шегувам, че подобни аромати за мен са тип "одеколон" или "фитнесджийски" - не ги асоциирам с нищо друго, освен със спорт и потящи се мъже. Много мъже харесват такива аромати и съм сигурен, че има много добри подобни композиции. Не си мислете, че казвам, че тези аромати не са хубави или нещо от сорта. Аз просто не съм от тези мъже, които ги предпочитат и носят.
Винаги обаче има изключение от правилото, нали знаете?! Моето изключение е сътворено през 2008 година от Бруно Джованович и Ан Филипо. То обаче не е какво да е изключение..

"The Essence" на Porsche Design е този аромат!


"Есенцията" е тоалетна вода и идва в черна картона опаковки, брандирани със само няколко надписа. Изчистена и стилна, мъжка опаковка - много красива за моя вкус. Вътре се крие творение - квадратна бутилка от масивно матово стъкло, в изключително ярък синьо-зелен цвят. Флаконът е облечен от двете страни и "захванат" в черна примка, наподобяваща дърво в черен цвят.
Механизмът на пръскане е подобен на натискане на бутон, който изстрелва облак от аромата.


Невероятно стилен, мъжки и ярък дизайн - типично за Порше.

Но нека споделя за най-важното - аромата. Тоалетната вода започва изключително спортно - усещат се ярко хвойна и бор. Много зелен и  ледено студен, буквално смразяващо ухание. Сякаш може да усетите игличките им по кожата, както и времето, което носят - леден, арктически студ. Ухае естествено на борови иглички, сякаш до вас има има жива елха.
Усеща се като типичен спортен аромат, който обаче се превръща в най-голямата ми мечта - пиперлива и плодова симфония. На преден план излиза шепа сочни горски боровинки, които носят плодова сладост, но и лека киселинност. Това контрастира с любимия ми черен пипер и щипка кориандър за една пиперлива и затопляща прелюдия. Леденото начало завършва с още по-топъл тамян и деликатно пачули, което успокоява  и балансира сетивата след бума от различни нотки.
Накрая остава тамянът, сякаш попаднал в ледена гора от иглолистни дървета, а под тях растящи диви боровинки. Точно това е асоциацията ми. Гора, иглолистни дървета навсякъде, студ, сняг, диви боровинки се показват из снега...


Не мога да ви опиша любовта си към тази композиция, защото е нещо уникално - нещо, което трябва да се почуства върху кожата.

За мен ароматът няма сезон - пролет, лято, есен, зима. Няма време - подходящ за жега и за студ. Подходящ и сутрин, и вечер. Това е от онези аромати, които не могат да ти омръзнат и влизат под кожата ти до пристрастяване. На пръв поглед простичък и само с няколко съставки, но които създават чувства и асоциации във въображението ви.



Най-голямата ми изненада при този аромат, който нося от толкова дълго време, е неговата трайност. "Есенцията" е тоалетна вода, чиято трайност е над 10 часа върху моята кожа. Аз не се къпя в парфюм - винаги пръскам не повече от три пъти. Дори с едно пръскане, носът ми продължава да усеща все така интензивно аромата през целия ден, а ако той прерасне в нощ  - също.


Ако напръскате върху дреха или шал... dear Lord... просто бетон - случвало ми се е след изпиране върху яката на ризата ми още да се усещат нотките му.


Мъжки, но много изтънчен и особен. За ледения и суров на пръв поглед мъж, който под обвивката си крие топла същност, но за да се появи тя, трябва леда да се стопи. Това е може би описанието, което бих дал на този аромат и мъжа, който го носи. А по случайност или не, носейки го се чувствам в свои води, в своя свят, уверен и решителен.

Стилната есенция на Порше ще намерите в Douglas/beauty zone, а цената на 50 мл. е 106 лв. / 80 мл. - 146 лв. Има и други разфасовки, но това са милилитрите, които аз имам и предпочитам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар